Hoe kom ik hoger in Google?
Uw website hoger in Google? Het behalen van een plek in de top 10 op Google is lastiger dan ooit . Alleen een website of webshop is natuurlijk niet genoeg. U wilt ook met uw website hoog in google komen op zoektermen die voor uw bedrijf belangrijk zijn. Het is vaak erg makkelijk hoog in Google te komen met uw eigen merknaam. Maar dan bent u er nog niet. Wij helpen u om meer bezoekers naar uw website te trekken op termen waarmee u bovenaan in Google wilt komen te staan.
1. Krijg uw URL op waardevolle websites
Backlinks zijn links van andere website naar die van u. Backlinks kunnen een aanzienlijk positief effect hebben op het hoger scoren op Google, vooral als die websites veel verkeer ontvangen. Een effectieve manier om de URL van uw website op waardevolle websites te krijgen, is via artikelen van andere websites. Bied uw branche-inzicht en mening over andere websiteblogs aan, in ruil voor een link naar uw site. Google ziet de organische en geloofwaardige manier waarop uw URL is verschenen op een externe site. Google kijkt naar de kwaliteit en relevantie van de backlink.
2. Ontwerp eerst website voor de mobiele versie
Mobile first: Google geeft voorrang aan mobiele versies van een website. Zorg ervoor dat uw website mobielvriendelijk en snel is. Een andere belangrijke factor voor Google is: Bied een optimale gebruikerservaring.
In 2017 kondigde Google deze overstap aan naar een “mobile first index” die is afgestemd op het toenemende aantal zoekopdrachten op smartphones. Bedrijven moeten SEO-vriendelijke mobiele websites ontwerpen met zoekopdrachten die eerst zijn geoptimaliseerd voor mobiel om een goede Google ranking te maximaliseren en bouncepercentages te minimaliseren.
3. Ontwikkel microsites
Als uw bedrijf verschillende services aanbiedt die kunnen worden gesegmenteerd, kunnen microsites worden ontwikkeld om uw marketingberichten te vereenvoudigen en een specifiek publiek beter te bereiken en te targeten.
Een bedrijf dat zich voornamelijk bezig houdt met de huishoudelijke, commerciële en industriële markten, kan bijvoorbeeld voor elk van deze sectoren een andere site maken. Dit maakt een op maat gemaakte SEO-strategie mogelijk. Voor elke microsite kunnen er gespecialiseerde zoekwoorden, aangepaste URL’s en relevante inhoud worden gemaakt. Hoe gespecialiseerder uw bedrijf, hoe beter u kunt communiceren en uw doelgroep kunt bereiken.
4. Blog één keer per week
Het is geen geheim dat hoe meer inhoud een website heeft, hoe gemakkelijker het is om hoger te eindigen in de Google ranking. Vaak doen websites dit via een speciale blogpagina. Blogteksten moeten echter minstens een keer per week op een blog worden geplaatst, aangezien het naar Google aangeeft dat de website ‘actief’ is, en Google aanmoedigt om het beter te bekijken.
5. Gebruik long tail zoekwoorden
Veel bedrijven gebruiken nog steeds zoekwoorden die bestaat uit één tot twee zoekwoorden. Een tactiek om grotere merken online te verslaan is het gebruiken van long tail zoekwoorden. Long tail zoekwoorden hebben namelijk een hogere koopintentie doordat consumenten gerichter zoeken. Niet alleen is het goed om bij uw website blogartikelen met long tail zoekwoorden te schrijven. Dit geldt ook voor webshops: als u bijvoorbeeld een online verkoper van sportproducten bent, kan u de vindbaarheid verhogen door long tail zoekwoorden in uw website teksten te laten terugkomen. U zet bijvoorbeeld Nike sportschoenen te koop op het rubriekniveau en witte nike sportschoenen op artikelniveau. Doordat Google zelf suggesties aandraag van long tail zoekwoorden bij het intypen van een zoekopdracht door een consument, worden zij geprikkeld om deze zoekwoorden te gebruiken. Een groot voordeel van long tail zoekwoorden dus!
Voorbeelden van long tail en short tail zoekwoorden
- Short tail: stoel
- Long tail: Zware leren stoel
- Short tail: Italiaans restaurant
- Long tail: Italiaans restaurant in Rotterdam
- Short tail: Laptop
- Long tail: Lenovo laptop grijs
- Short tail: sportschoenen
- Long tail: witte Nike sportschoenen
6. Zorg voor snelle toegang tot belangrijke informatie
Klanten verliezen snel hun interesse, dus het is belangrijk dat waardevollen informatie op uw site – dat wil zeggen, uw aanbod, prijzen en contactinformatie – duidelijk en gemakkelijk toegankelijk is.
7. Zorg voor een snel ladende website
Een pagina die meer dan twee seconden nodig heeft om te laden, leidt ertoe dat klanten vertrekken en naar uw concurrent gaan. Het zal ook resulteren in een hoog bouncepercentage, wat u zal schaden op de Google-ranglijst.
8. Varieer met zoekwoorden
Het invoeren van een alleen maar hetzelfde zoekwoord op uw site kan een verleidelijke manier zijn om hoger te eindigen in Google. Google pikt dit echter op en straft websites die dit doen. Het wordt aanbevolen variaties van een zoekwoord te gebruiken om ervoor te zorgen dat de zoekwoordinhoud nog steeds relevant is. Een goede gratis tool hiervoor is mergewords.
9. 1500 – 2000 woorden per pagina
Het is belangrijk dat Google over voldoende inhoud op de website beschikt om de relevantie ervan te doorzoeken en analyseren. Lever waarde. Maak van uw content de meest uitgebreide en beste content die er op dat onderwerp is te vinden. Een slimme manier om nieuwe content te ontwikkelen als u geen manieren meer hebt om hetzelfde te zeggen, is oude inhoud recyclen met nieuwe paragrafen en media (zoals afbeeldingen) – alles dat de oude pagina kan updaten, is gunstig.
Zoekmachine optimalisatie Rotterdam
Bovenaan in Google komen? RTM Business helpt u graag! Door uw website voor zoekmachines te optimaliseren op het gebied van content (SEO), techniek en rankingfactoren zorgen wij voor hogere posities in Google. Met gevolg meer verkeer naar uw site en meer leads!
Hoe kom ik hoger in Google? Neem snel contact met ons op!