Succesvolle online kerstcampagne: 7 tips!

Ho...ho...ho..

Een online kerstcampagne is niet meer weg te denken voor een retailer. Kerstmis gaat over vreugde, toewijding en magie. Elke ziel op deze aarde wil geloven in magie, want als je gelooft, gebeurt er iets onverwachts en wonderbaarlijks. Vooral kleintjes zijn echte gelovigen. Ze geloven sterk dat Santa sluipend uit de schoorsteen komt, een cadeau achterlaat en weggaat zonder opgemerkt te worden. Op hun beurt hopen volwassenen op succes in het komende jaar. Vooral denken de meeste mensen dat als ze met succes beginnen, de gunst hen het hele jaar door zal vergezellen.

Onder deze mensen zijn ook website-eigenaren die kijken naar de vieringen vanuit een zakelijk perspectief. Ze geloven dat het toepassen van speciale marketingstrategieën hun verkoop tijdens de kerstvieringen zal verhogen. Het is geen geheim dat mensen over de hele wereld tegenwoordig zoeken naar aanbiedingen met korting. Het feit dat de meeste geschenken online worden gekocht, creëert redenen voor een gezonde concurrentie tussen online verkopers.

Steeds meer Nederlanders shoppen online en vooral met de kerst zal dit het hoogtepunt bereiken. Laten we dus enkele van de meest succesvolle strategietips onthullen die u als online winkelier kunt gebruiken om uw online kerstcampagne te stimuleren!

Online kerstcampagne

Een online kerstcampagne is een van die essentiële elementen van uw strategie voor e-commerce die niet tot het laatste moment moet worden opgepakt. Het is nu tijd om u voor te bereiden! Acht van de tien online kerstinkopers gaat op zoek naar geschenken en ideeën voordat ze een aankoop doen, wat een belangrijke kans voor retailers creëert.

Hier volgen enkele tips voor uw online kerstcampagne waarmee u het succespercentage van uw winkelmandje kunt maximaliseren, uw zichtbaarheid kunt optimaliseren en uw verkopen voor dit seizoen kunt verhogen.

Mobiel vriendelijk

Een steeds groter gedeelte van de omzet van e-commerce winkeliers wordt gerealiseerd via mobiele apparaten, daarom moet het aanpassen van uw site een topprioriteit zijn. Uw site moet leuk en feestelijk zijn en het koopproces makkelijk maken voor de klant. Dit betekent bijvoorbeeld dat er van product tot aankoop een minimumaantal klikken moet zijn.

Zoekmachineoptimalisatie

Plan nu uw kerst SEO-strategie met als doel om nummer 1 te worden voor cadeau-zoekwoorden rond de tijd voor december. Met 3 van de 10 online shoppers die hun kerstcadeaus vorig jaar in het buitenland hebben gekocht, is dit ook de manier om wereldwijd bereik te krijgen met minimale inspanningen.

Pakkende advertenties

Tijdens de feestdagen is iedereen op zoek naar de beste cadeaus en is het onwaarschijnlijk dat ze stoppen bij het eerste item dat ze vinden. Om deze reden is de beste advertentiecampagne om in dit seizoen te investeren opnieuw gericht om klanten aan het product te herinneren en ze terug te halen naar uw site.

Promotie

Geweldige deals moedigen regelmatig webverkeer aan. Het aanbieden van beperkte tijdvouchers is een goede manier om klanten snel tot aankoop over te laten gaan. Gebruik sociale media om games, wedstrijden en weggeefacties te hosten om potentiële klanten aan te trekken.

Opties voor meerdere verzamelplaatsen

Helaas sluiten de meeste kantoren pas op kerstavond, waardoor er weinig of geen tijd overblijft voor de koper om de pakketjes op te halen. Door leveringsoplossingen aan te bieden en de mogelijkheid om bestellingen te volgen, maakt u het voor uw klanten gemakkelijk om met u te winkelen.

Gratis levering

Bied begin december gratis levering voor een beperkte tijd aan om een ​​gevoel van urgentie te creëren. Of bied een gratis bezorging aan klanten die een bepaald bedrag uitgeven.

Gratis retourneren in de winkel

Het voordeel van online kopen is dat je geen gigantische wachtrijen hebt, maar dat je als klant fijn vanuit huis kunnen winkelen. Het compromis is dat ze moeten accepteren dat ze geen items kunnen proberen of ze in het echt kunnen zien voordat ze de beslissing nemen om te kopen. Maar waarom deze kerst niet het beste van beide werelden bieden? Niets zal de verkoop zo stimuleren als de belofte van gratis retourneren.

Gebruik deze tips en uw e-commerce zal deze kerst meer conversies, zichtbaarheid en verkoop te realiseren.

 

Bron: Idicci

Comments are closed.