Google Performance max, is uw bedrijf er al klaar voor?

02/02/2023

Wat is Google Performance Max?

Google Performance Max is een nieuw doelgericht campagne systeem waarbij performance-adverteerders vanuit één campagne toegang hebben tot hun complete Google Ads-inventaris. Het is ontworpen als aanvulling op uw op adwords gebaseerde zoekcampagnes om u te helpen meer converterende klanten te vinden in alle kanalen van Google, zoals YouTube, Display, Zoeken, Ontdekken, Gmail en Google maps.

Google Performance Max helpt uw prestaties te verbeteren op basis van uw gespecificeerde conversiedoelen, het levert meer conversies en waarde op door de prestaties in real-time. Maar ook de kanalen te optimaliseren met behulp van Smart Bidding. Google Performance Max combineert automatiseringstechnologieën van Google op het gebied van bieden, budgetoptimalisatie, doelgroepen, creatieve, attributie en meer. Ze worden allemaal aangestuurd door uw specifieke advertentiedoelstelling (bijvoorbeeld als u een CPA- of ROAS-doelstelling hebt) en de creatieve middelen, doelgroep signalen en optionele gegeven feeds die u opgeeft.

 

Wat kan Google Performance Max u bieden?

Een combo van display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping het is een nieuw soort advertentiemogelijkheid in Google Ads. Performance Max-advertenties worden vertoond op onder andere:

  • Google Search en zoekpartners
  • Google Display-netwerk
  • Discover
  • Gmail
  • YouTube en andere videokanalen
  • Google Maps

Het is dus eigenlijk een Smart Shopping-campagnes in het kwadraat. Google Ads verwacht meer tekstuele data, visuele input en gaat zelfstandig te werk met het maken van content. Waar u Smart Shopping alleen kunt gebruiken als webshop – met een datafeed vanuit het Google Merchant Center – kan het programma door alle advertentieaccounts worden gebruikt.

 

 

Hoe werkt Google Performance Max?

Waar voorheen de basis adwords waren, is dit bij Google Performance Max anders. De grootste inbreng gaan je productfeed, website en audiences worden. Vanuit daar zullen potentiële klanten worden gedefinieerd, onafhankelijk waar zij zich op het web zullen bevinden worden ze getarget.

Het brengt een verandering in het SEA-landschap, maar dit zijn positieve ontwikkelingen die bijdragen aan de winstgevendheid van SEA-accounts. Probeer Performance Max uit, optimaliseer en verbeter je SEA-resultaten.

Voor meer informatie kunt u altijd contact opnemen voor een vrijblijvend gesprek met RTM business.

Mogelijk ook interessant voor u: