Wie artikelen schrijft voor een blog, wil natuurlijk ook lezers hebben. Je blog promoten en hiermee meer bezoekers naar je website trekken kan een moeilijk te behalen doel lijken. Wat kan je doen om je blog bekender te maken? Wij zetten in deze ultieme gids voor blog promoten 101 (!) tips voor je op een rijtje.

Volgens data uit een artikel van de New York Times genaamd “Blogs Falling in an Empty Forest”, faalt 95% van de blogs. Het artikel heeft bloggers die zijn gestopt met bloggen geanalyseerd om er achter te komen waarom ze zijn gestopt. De conclusie van dit artikel was dat dit kwam door dat niemand de blogs las. Voorkom dat dit jouw reden wordt om te stoppen en gebruik dit uitgebreide artikel met  101 unieke en praktische manieren om een blog te promoten en je verkeer te verhogen. Het heeft links naar studies, onderzoeken, bronnen en tutorials waar nodig. Dit is dé gids die je nodig hebt om een enorme toename van bezoekers te krijgen op je blog.

1.Publiceer meer artikelen: een van de meest effectieve, maar vaak niet gebruikte manieren om meer verkeer te krijgen op een blog is het publiceren van meer artikelen. Een onderzoek van Hubspot laat zien dat bedrijven die meer dan 16 blogs per maand posten, 3,5 keer zoveel verkeer en 4,5 keer meer leads hebben dan bedrijven die 0 tot 5 blogs posten per maand.

Blogger Neil Patel heeft laten zien dat zijn maandelijkse verkeer is gestegen van 46.134 tot 59.787 bezoekers. Dit kwam omdat hij in plaats van 1 artikel, 2 artikelen per week publiceerde.

Het maakt niet uit in welke branche je actief bent, alle onderzoeken wijzen uit dat het publiceren van meer content altijd leidt tot meer verkeer. Plaats minimaal 2 artikelen per week en je zult gelijk verschil merken in het verkeer op je blog.

meer bezoekers blog

2. Publiceer langere content: onderzoek wijst uit dat Google en andere zoekmachines de voorkeur geven aan lange artikelen (zoals deze). Het onderzoek van serpIQ analyseerde de top 10 resultaten van meer dan 20.000 zoekwoorden. Zij kwamen tot de conclusie dat Google content van meer dan 2.000 woorden beter rankt dan content met minder woorden.

Een onderzoek door Buzzsumo in samenwerking met Moz, waarin meer dan 1 miljoen artikelen werden geanalyseerd, wijst uit dat artikelen met 3.000 tot 10.000 woorden twee keer zo vaak worden gedeeld dan artikelen met minder dan 1.000 woorden. De afbeelding hieronder laat zien wat de gemiddelde shares en links zijn per artikel gebaseerd op het aantal woorden:

meer bezoekers

 

Neil Patel vertelt ook dat één van de belangrijkste redenen waarom hij zoveel verkeer heeft is omdat hij lange en diepgaande artikelen schrijft. Het gemiddelde artikel op zijn blog heeft tussen de 4.000 en 8.000 woorden. Het resultaat is dat hij hoog scoort op long-tail zoekwoorden, dit leidt tot meer verkeer op de lange termijn.

3. Begin een emaillijst: vraag de meest succesvolle bloggers wat hun grootste bron van bezoekers is op hun blog, en de meeste zullen zeggen dat email in de top 3 staat. Email is een krachtige tool voor het krijgen van meer verkeer. De reden waarom is dat de emaillijst altijd zal blijven groeien en nauwelijks zal afnemen. Het verkeer op je blog kan fluctueren, maar de database met emails zal altijd groot blijven en je kan deze mensen dus ook altijd mailen.

4. Gast blog: één van de meest snelle manieren om je blog te laten groeien is door te schrijven voor blogs van anderen. In andere woorden, je kan een blog zoeken die veel groter is dan die van jou en hier een artikel voor schrijven. In de gast blog krijg je een biografie met een link naar je eigen website. Dit kan voor veel verkeer zorgen op je blog. Om te zorgen dat gast bloggen echt werkt raden we je aan om dit alleen te proberen via blogs die populairder zijn dan je eigen blog. Zoek naar blogs met 10.000 of zelfs 100.000 abonnees.

5. Optimaliseer je blog voor zoekmachines: zoekmachines zijn de nummer 1 bron voor het verkeer op de meeste blogs. De screenshot hieronder laat het verkeer van een maand zien van een populaire blog. Van de 582.000 bezoekers kwam 476.000 van zoekmachines. Dit laat zien hoe invloedrijk zoekverkeer is. Google is natuurlijk de grootste website in de wereld. Daar kun je je content voor optimaliseren.

Het is belangrijk dat je gebruik maakt van zoekmachine optimalisatie. Wordt bekend met het concept SEO en optimaliseer je blog en artikelen om hoger te ranken in zoekmachines door gebruik te maken van verschillende zoekwoorden.

Zoekmachine Optimalisatie

Optimaliseer het resultaat van uw social media met de juiste strategie. Benieuwd naar wat RTM Business voor uw website kan betekenen?

6. Reageer op andere blogs: de juiste reactie op een blog met hoge autoriteit kan zorgen voor veel verkeer. Zoek uit wat de top blogs zijn binnen jouw niche, begin met reageren en zorg voor interactie op een reguliere basis. Hierdoor zullen de blogger en zijn of haar leden je opmerken en je blog bezoeken. Dit zorgt wederom voor meer verkeer en kan ook leiden tot het krijgen van een link of een uitnodiging om een gast blog te schrijven.

7. Ontwikkel een blogger plan: veel bloggers hebben weinig verkeer omdat ze een passieve houding aannemen als het gaat om bloggen. Alleen een artikel publiceren is niet genoeg om verkeer te krijgen. Voor elk artikel dat je schrijft moet je een plan hebben om het te verspreiden. Maak een lijst met relevante bloggers waar je jouw artikel naar kan sturen en vraag of ze je artikel willen delen of linken naar je artikel.

8.  Feature andere bloggers in je artikelen en vraag hun om deze te delen: één van de technieken die super blogger Neil Patel gebruikt om zijn blog te laten groeien is door te linken naar andere bloggers in zijn artikelen. Daarna zegt hij tegen de bloggers dat hij een link naar hun blog in zijn blog heeft gezet. Dit zorgt voor 100 tot 1000 shares per artikel en hierdoor is er ook veel meer verkeer. Het is dus een goed idee dat als je een link maakt naar een andere blogger, dat je deze een mail stuurt om het te laten weten.

9. Doe “Expert Roundups” en zorg ervoor dat experts delen: 10, 20 of meer experts in dezelfde niche kunnen je blog helpen groeien. Interview een groep experts en stel ze 1 of 2 vragen die worden verwerkt in 1 artikel om je verkeer een boost te geven. Op het moment dat je dit artikel publiceert, vraag dan aan de experts of ze je artikel willen delen. Je kunt ook vragen aan andere bloggers of ze een link naar dit artikel plaatsen. Dit leidt vaak tot 1000 extra bezoekers voor je blog.

10. Doe case studies naar influencers en zorg dat ze dit delen: identificeer de influencers in jouw niche met een groot bereik, doe een case studie naar een van hun en zorg dat ze deze delen. Een goed voorbeeld is de case studie van Quora influencer Oliver Emberton. Oliver deelde het artikel op social media en werd honderden keren gedeeld en duizenden keren bekeken. Het artikel heeft positie 1 in Google wanneer je zoekt op zijn naam, dit zorgt voor lange termijn zoekverkeer.

11. Publiceer een artikel met bronnen: artikelen met bronnen zijn heel effectief voor het verhogen van verkeer op je blog vergeleken met normale artikelen. Dit artikel van Digital Current laat zien dat het mogelijk is om 100.000 views per artikel te krijgen door veel bronnen te implementeren.

12. Feature of interview eigenaren en influencers van populaire social media groepen: er zijn verschillende Facebook en LinkedIn groepen met duizenden of tienduizenden volgers. Jammer genoeg proberen de meeste mensen verkeer te krijgen door deze groepen te spammen. Dit leidt tot verwijdering van hun artikel. Het is beter om verkeer te krijgen via deze groepen door de eigenaren en influencers te interviewen. Je kan ze vervolgens vragen het artikel te delen in de groep. Delen ze het artikel niet, dan kan je dit altijd nog zelf doen als lid van de groep.

13. Feature of interview eigenaren van populaire forums: stel een lijst samen met de grootste forum eigenaren in je niche en interview deze. Als het mogelijk is kan je ze mee laten doen met een roundup op je blog. Stuur ze de link van het artikel nadat het is gepubliceerd om ze aan te moedigen het artikel te delen.

14. Organiseer een blog wedstrijd: organiseer je eigen blogging wedstrijd en maak een van de vereiste dat ze jouw artikel delen op social media of er over bloggen. Probeer wat sponsoren te krijgen die ook een blog schrijven over je wedstrijd. Dit zal het bereik van je blog boosten.

15. Ontwikkel en gebruik een social media strategie: alleen het opzetten van social media profielen en het delen van je laatste artikelen is niet genoeg. Maak een social media strategie waarbij je alleen focust op de belangrijkste sociale netwerken. Werk samen met influencers en grote pagina’s en zorg voor interactie met groepen om je social media bereik te vergroten. Het is belangrijk om je constant updates te plaatsen en je oude artikelen te recyclen op social media. Veel populaire bloggers delen links van hun oude artikelen regelmatig. De frequentie van het posten verschilt per social media platfrom. Onderzoek laat zien dat het voor Facebook optimaal is om 2 keer per dag wat te plaatsen, 3 keer per dag op Twitter en Google+ en 5 keer per dag op Pinterest. 

 

> Relevant : Beste tijd Instagram post & Beste tijd om te posten op Facebook 

 

16. Content op top blogs: veel top blogs en netwerken geven je toestemming om je content nogmaals te publiceren op hun website met een link naar jouw blog. De meeste grote blogs posten de artikelen als ze vinden dat de inhoud goed genoeg is. 

17. Doe kruispromotie met andere bloggers: zoek een blogger met hetzelfde publiek en zie of je elkaar kan helpen met het bekender maken van elkaars blog. Je noemt hen in je blog en zij noemen jou in hun blog. Je kan elkaar ook promoten in elkaars emaillijst. Je kan hier natuurlijk ook een driehoeksverhouding van maken met meer bloggers, wat nog beter werkt.  

18. Stuur je inhoud naar blogging communities: blogging communities bestaan al heel lang en zijn een goede manier om meer verkeer te krijgen. Zoek een blogging community in jouw niche waar je interessante artikelen kan delen en ook je eigen kan toesturen.

19. Promoot je blog op top forums in je niche: forums zijn ook een goede bron voor verkeer. Veel van de top forums in je niche hebben maandelijks waarschijnlijk miljoenen bezoekers en 100.000 leden. Maar je kan niet zomaar deze forums spammen met links naar je blog. In plaats daarvan moet je de focus leggen op het plaatsen van waardevolle bijdragen op het forum. Bijvoorbeeld het plaatsen van een goed idee, reageren op discussies, actief meedoen in discussies. Zorg ervoor dat je een link hebt naar je blog in je handtekening op het forum, merk gelijk een toename van verkeer.

20. Creëer een ultieme/geavanceerde gids: een ultieme gids is ontworpen om het eerst en laatste artikel te zijn wat je lezers lezen bij een onderwerp. Ultieme gidsen zijn lange artikelen met veel content en bestaan meestal uit 5.000 tot 10.000 woorden. Zoals we al eerder zagen in dit artikel scoren lange artikelen beter in Google. Mensen houden hier van en delen ook vaker dit soort artikelen. Als je deze ultieme gids hebt gepubliceerd, vraag dan aan andere bloggers uit je niche of ze dit willen delen.

21. Voeg social share buttons toe aan je blog: veel bloggers vergeten de social share buttons toe te voegen aan hun blog en lopen daarom veel shares en verkeer mis. Het is niet duidelijk in welke mate dit is, maar onderzoek laat zien dat het toevoegen van deze buttons ervoor zorgt dat het vaker wordt gedeeld wat weer leidt tot meer verkeer. 

22. Publiceer reguliere infographics: volgens onderzoek krijgen infographics die worden gedeeld via Twitter 823% meer retweets dan afbeeldingen en artikelen. Neil Patel zegt dat infographics zó effectief voor hem waren dat hij soms van geen verkeer naar 100.000 bezoekers per maand ging. Je kan je blog promoten door goed uitziende infographics te creëren die belangrijke feiten en statistieken bevatten. Laat deze delen door influencers uit je niche. 

23. Publiceer slides op SlideshareSlideshare staat bekend als de slapende reus van content marketing. De reden hiervoor is simpel: meer dan 70 miljoen professionals gebruiken Slideshare en het is één van de 100 meest bezochte websites ter wereld. Het goede nieuws is dat je dit kan gebruiken om je blog te promoten. Maak je eigen presentaties, gebruik minder woorden en meer visuele elementen om je punten te communiceren en zie een toename in je verkeer.

24. Facebook groepen: Facebook groepen kunnen worden gezien als een goede bron voor verkeer voor je blog. Echter is het voor veel mensen lastig om resultaat te krijgen omdat ze deze groepen op de verkeerde manier benaderen en daarom worden gezien als spammers. Gebruik daarom aansprekende afbeeldingen met tekst en een duidelijk bericht wat het voordeel is van het lezen van jouw artikel. 

25. LinkedIn groepen: net zoals Facebook groepen zijn LinkedIn groepen een goede bron van verkeer. Je content delen met je LinkedIn connecties is vaak niet genoeg voor verkeer. Kijk daarom naar de groepen die er zijn in jouw niche, sluit je aan en deel je beste artikelen met hen. 

26. Promoot je blog op Quora: zorg dat je erg actief bent op Quora, uiteindelijk zul je hiermee kwalitatief verkeer krijgen op je blog en zullen sommige van je artikelen zelfs viraal kunnen gaan. 

27. Zoek kansen voor interviews: er zijn blogs en websites die succesverhalen en succesvolle mensen willen interviewen om dit vervolgens te publiceren op hun website. Als je een goed succesverhaal hebt dan kan je contact opnemen met deze websites en vragen of ze een interview met je willen. Een goed voorbeeld is IdeaMensch.

28. Vraag Podcasts om je te interviewen: net zoals te vragen of een website je wil interviewen kan je dit ook laten doen door een podcast. Als je een goed verhaal hebt dan willen ze je graag interviewen.

29. Zoek kansen om te worden opgenomen in link roundups: elke niche heeft minstens een dozijn blogs die wekelijks of maandelijks roundups doen. Aan het eind van de week of maand publiceren deze blogs een artikel met een samenvatting van de meest interessante content die ze hebben gelezen. Je kan deze blogs mailen om te vragen of ze jouw artikel willen toevoegen aan de volgende roundup.

30. Maak gebruik van belangrijke events: een belangrijke verkiezing, dood, geboorte, sportevenement, etc. Slimme bloggers zijn creatief en maken gebruik van deze momenten om meer bereik en invloed te creëren. Wanneer er belangrijke evenementen zijn dan zoeken mensen hier naar in zoekmachines en social media. Schrijf een artikel over een onderwerp zoals dit, maar zorg ervoor dat het wel verbonden blijft met je eigen niche.

31. Blog over een belangrijk persoon: Je vraagt je misschien af, wat heeft een blog schrijven over Obama of Justin Bieber te maken met het promoten van mijn blog? Think Traffic heeft een artikel gepubliceerd genaamd “The Diddy Guide to Constant Creativity and Relentless Marketing“, het resultaat hiervan was dat P. Diddy dit heeft geretweet waardoor zijn 2,6 miljoen volgers het ook konden zien.

32. Schrijf controversiële posts: het schrijven van controversiële posts in je niche kan zorgen voor veel meer bezoekers op je blog. Dit artikel van Shopify laat zien wat voor invloed dit heeft op je bekendheid en verkeer.

33. Voeg transparante elementen toe: als je het goed doet dan kan transparantie een krachtige tool zijn voor het promoten van je blog. Blogger Pat Flynn is een goed voorbeeld. Eén van de technieken die hij gebruikt om zijn blog te laten groeien was door het publiceren van omzetrapportages. Mensen waren hier erg enthousiast over en deelde het bericht massaal.

34. Verminder het aantal share buttons op je blog: eerder zeiden we dat share buttons goed zijn voor je blog om het verkeer te verhogen. Dit is ook zo maar er kan ook te veel keuze zijn voor de bezoeker. Als mensen te veel keuze hebben dan maken ze helemaal geen keuze. Met andere woorden, als je 10 share buttons hebt zullen de gebruikers er geen kiezen.

35. Promoot je blog op Pinterest: Pinterest kan ook een goede bron zijn om meer verkeer te krijgen op je blog. Zoek naar afbeeldingen van goede kwaliteit en focus op het maken van onweerstaanbare titels en je zal snel meer verkeer krijgen op Pinterest.

36. Maak Sound Bites voor een toename van social shares: een sound bite is een overtuigende samenvatting, van niet langer dan 10 woorden, van de boodschap van je artikel die makkelijk te begrijpen en te onthouden is. Omdat het kort en overtuigend is, zullen mensen het eerder delen. Dit zorgt voor meer verkeer op je blog.

37. Tweetables en shareables: net zoals sound bites zorgen tweetables en sharables voor meer verkeer door het aanmoedigen van mensen om de content te delen. Een tweetable is een boodschap die je highlight uit je artikel om te delen op Twitter. Een shareable kan worden gedeeld op elk sociale netwerk.

38. Pak kansen voor websyndicatie: veel top publicaties en mediasite successen zijn gebaseerd op het publiceren van veel inhoud. Het is gewoonlijk dat deze sites meer dan 50 artikelen per dag publiceren. Dit is natuurlijk een hele opgave en daarom maken ze ook vaak gebruik van content van gastbloggers en andere bronnen. Top Amerikaanse mediasites zoals Lifehacker en Business Insider her-publiceren bijvoorbeeld kwalitatieve content van andere sites. Dit soort sites willen graag content van experts, waardoor je zeker kwaliteit moet leveren voor je kan vragen of je deel mag uitmaken van hun content syndicatie programma 

39. Converteer je blog posts naar PDF’s en stuur ze naar PDF/document deel sites: converteer je blog post naar PDF en stuur ze op naar PDF deel sites. Zorg ervoor dat de laatste versie van de PDF een link naar je bio en je website bevat zodat mensen weten waar ze je blog kunnen vinden na het lezen van de PDF. Dit is een lijst met PDF/document deel sites om mee te beginnen.

40. Begin een podcastdata van Edison Research laat zien dat er meer dan 46 miljoen podcast luisteraars zijn in Amerika. Podcast worden steeds sneller de beste manier voor mensen om content in zich op te nemen omdat het makkelijk is tijdens het reizen, het sporten en in allerlei comfortabele houdingen. Geef je blog een boost door een podcast te beginnen. 

41. Converteer je blog posts naar presentaties en deel deze op presentatie sites: maak van je blog posts presentaties en upload deze op presentatie sites. Dit is een lijst met presentatie sites om je op weg te helpen.

42. Publiceer een lijst van gebruikers met macht in een industrie of social media site: veel van deze gebruikers met macht vinden dit leuk en zullen je content delen op hun social media.

43. Adverteer op Reddit: Reddit is één van de grootste online communities, met 17 miljoen maandelijkse gebruikers. Veel mensen zijn bekend met het adverteren op Facebook, Google Ads en andere PPC opties en maar weinig geven aandacht aan Reddit. Verrassend genoeg ligt Reddit’s CPM op 0.75 dollar per CPM, wat veel lager is dan andere social media sites.

44. Adverteer op Facebook: Facebook is steeds populairder aan het worden voor de meeste merken om op te adverteren. Facebook heeft namelijk inzicht in je publiek en doelgroep en geeft je ook de optie om ze te targetten. Ook is adverteren op Facebook 3 keer zo goedkoop als adverteren via Google Ads.

45. Adverteren op Stumbleupon: met meer dan 25 miljoen gebruikers is Stumbleupon een van de grootste online communities en ook één van de goedkoopste om op te adverteren.

46. Sponsor een blogging wedstrijd: blogging wedstrijden worden elke dag georganiseerd, en het sponsoren van zo’n wedstrijd kan resulteren in extra verkeer en kwalitatieve backlinks. Bij meeste wedstrijden is het verplicht om een blog te maken over de wedstrijd en te linken naar de organisator en de sponsoren. Ga op zoek naar deze wedstrijden en kijk hoe je mee kan doen. 

47. Organiseer een virale giveaway: virale giveaways kunnen veel impact hebben op je blog. Een goed voorbeeld is Josh Earl, hij kreeg het voor elkaar dat 482.044 mensen zijn blog bezochten en kreeg 187.991 abonnees in 11 dagen.

48. Sluit je aan bij mediaplatformen: H.A.R.O staat voor Help A Reporter Out en is een Amerikaans platform dat reporters en bronnen samen brengt. Als je op zoek bent naar bronnen die je kan quoten voor een artikel of mensen wil vinden die je kan interviewen dan is H.A.R.O daar perfect voor. Als je een geschikt verhaal hebt voor een reporter dan kan je elkaar makkelijk vinden en worden gekoppeld. Als dit wordt gepubliceerd dan kan je vragen of de reporter je website of blog noemt als het relevant/mogelijk is. In Nederland hebben we gezocht naar een alternatief, waar je bijvoorbeeld kunt denken aan VIDM.nl . 

49. Sluit je aan bij communities waar bloggers elkaar supporten: er zijn geheime blogger clubs en websites waar de bloggers zichzelf promoten. Hier wordt afgesproken om elkaars content te promoten op de blogs. Twee goede Amerikaanse voorbeelden zijn JustRetweet en Triberr.

50. Maak een virale gratis report eBook: maak een ebook van hoge waarde en zorg dat het gratis beschikbaar is. Deel dit boek overal waar je kan en moedig lezers aan om het ook te delen. Zorg ervoor dat je bio in het boek staat.

51. Organiseer een blogging challenge: in 2013 wilde Natalie Sisson haar boek uitgeven en besloot een blogging challenge te organiseren. De challenge was een 30 dagen blog challenge in combinatie met het uitgeven van haar boek. Ze zegt dat dit het meest succesvolle initiatief was wat ze ooit heeft gedaan op haar blog. De blogging challenge zorgde voor een 100% toename van het verkeer op haar blog, 1.000 nieuwe aanmeldingen en haar boek was de bestseller de week dat het werd uitgegeven. Blogging challenges kunnen je community samen laten komen en ze gepassioneerd laten meedoen met je project. Dit zal altijd zorgen voor meer verkeer op je blog.

52. Organiseer een ‘verkeer’ wedstrijd: nodig leden van je community uit om je blog te promoten. Degene die het meeste verkeer naar je website stuurt voor een maand lang is de winnaar. Beloon de persoon die heeft gewonnen met een prijs.

53. Publiceer je eigen 101 lijst: eerder hadden we het over een onderzoek waaruit blijkt dat Google een voorkeur heeft voor artikelen van meer dan 2.000 woorden. Lijstjes met 101 punten zijn normaal gesproken erg lang en diepgaand en zorgen daarom voor meer verkeer.

54. Publiceer een ultieme link/lijst roundup: stel een ultieme lijst samen van bronnen en artikelen over een bepaald onderwerp en publiceer deze. Voeg zo veel mogelijk relevante bronnen toe en email de bloggers die in je lijst staan en vraag of ze je artikel willen delen.

55. Gebruik “Social Locker” technologie: één van de meest creatieve manieren om je blog te promoten is door een deel van je inhoud te verbergen en pas vrij te geven als mensen het artikel delen. Will Franco deed dit door een artikel te creëren en een “social locker” toe te voegen. Het resultaat was dat het 11x meer gedeeld werd dan het gemiddelde artikel op zijn blog. De volgende tabel laat zijn resultaten zien:

56. Probeer viral list building: bereid een aantal series van incentives voor en maak een viral list building systeem. Begin met een basis incentive wat je opt-in incentive zal zijn. Vervolgens biedt je mensen meer aantrekkelijke incentives aan als ze je content delen of aan bepaald aantal mensen uitnodigen om zich aan te melden bij je lijst.

57. Converteer je blog posts naar podcasts en verspreid deze op podcast en audio sites: onderzoek toont aan dat 33% van de Amerikanen naar een podcast heeft geluisterd en dat in 2014 2,6 miljoen podcasts zijn gedownload. Als je geen podcast kan beginnen dan kan je ook een audio versie opnemen van je blog en deze opsturen naar podcast sites. Dit is een lijst met 8 sites waar je jouw podcast naar kan opsturen.

58. Creëer je eigen website thema: creëer je eigen website thema met een link naar je website in de footer. Er zal dan een link zijn naar jouw blog op elke website die jouw thema gebruikt. Zorg er wel voor dat de link nofollow is zodat je geen problemen krijgt met Google en andere zoekmachines.

59. Creëer je eigen website plugins: net zoals het hebben van je eigen thema kan je door het maken van website plugins mensen de optie geven om terug te linken naar je blog.

60. Gebruik sites die afbeeldingen delen om je bereik te vergroten: sites die afbeeldingen delen zoals Flickr hebben miljoenen gebruikers, dit is een goede kans om je bereik te vergroten. Maak mooie foto’s, zodat je zelf copyright hebt op deze foto’s, en publiceer deze op sites met een ‘Creative Commons-licentie’ zodat mensen de afbeelding alleen mogen gebruiken wanneer ze naar jou linken. Bloggers zullen de afbeeldingen gebruiken en naar jou linken wat zorgt voor kwalitatief verkeer op je blog.

61. Gebruik email handtekeningen effectief: veel van ons hebben interactie met honderden of zelfs duizenden e-mails per maand. Dit is een goede kans voor je blog, je kan de lezers naar je blog krijgen door een link naar je blog in de handtekening van de email te zetten.

62. Focus op de mobiele ervaring: onderzoek heeft aangetoond dat er nu meer mobiele internet gebruikers zijn dan desktop internet gebruikers. Google heeft laats ook hun algoritme aangepast waarbij websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiel beter scoren.

63. Gebruik door gebruikers gegenereerde inhoud: forums, reacties en andere soorten door gebruikers gegenereerde inhoud kunnen positieve invloed hebben op je blog. De Mizzou Alumni Association kreeg 15% meer verkeer op de site door deze techniek te gebruiken.

64. Zorg voor een zoekwoordenonderzoek strategie: het is belangrijk om een zoekwoorden strategie te hebben. Zoek zoekwoorden die passen bij je artikel om het verkeer op je blog een boost te geven.

65. Publiceer een controversieel antwoord bij een top blogger of kennisleider: wanneer een leider van een industrie een artikel publiceert of iets zegt waar je het niet mee eens bent, publiceer dan een antwoord op je blog met uitleg waarom je het niet eens bent met diegene. De meeste van de industrie leiders zullen je artikel delen wanneer je goed hebt nagedacht over het antwoord en het informatief is.

66. Wees het succesverhaal van een blogger met influence: de meeste bloggers vinden het lastig om verkeer op hun blog te krijgen terwijl grote bloggers honderdduizenden lezers hebben. Als je het advies aanneemt van zo’n blogger en ook resultaat krijgt dan kunnen zij dit laten zien en hun volgers wat weer leidt tot verkeer op jouw blog.

67. Vraag experts advies bij te dragen aan je artikel: een erg effectieve manier om meer verkeer te krijgen op je blog is door experts te vragen om advies bij te dragen aan je artikelen. Dit is voornamelijk effectief wanneer je bijvoorbeeld een ultieme gids hebt geschreven of een lange lijst met veel punten. Vind experts in jouw niche voor verschillende punten en vraag of ze wat input hebben voor je artikel. Voeg deze input toe aan je artikel en wanneer je het publiceert laat dit dan aan de experts weten zodat zij ook het artikel kunnen delen.

68. Update oude artikelen: één van Google’s ranking factoren is constante vernieuwing. Om hier van te kunnen profiteren kan je meer artikelen publiceren of oude artikelen updaten. Kijk naar de artikelen die je maanden of zelfs jaren geleden hebt gepubliceerd en elimineer de oude gegevens. Dit zal de ranking van je blog verhogen en kan leiden naar meer verkeer.

69. Goede SEO slug/permalink structuur: wist je dat de SEO slug/permalink structuur veel invloed kan hebben op de ranking van je pagina en het verkeer op je blog. De beste SEO slug bevat je titel op een beschrijvende manier, waarbij je onnodige woorden zoals werkwoorden weglaat.

70. Goede structuur van de site: net als het hebben van een goede SEO slug is het belangrijk om een goed site structuur te hebben. Een goede site structuur maakt het makkelijk voor zoekmachines om je inhoud te indexeren. Zorg dat elke pagina op je blog geïndexeerd en gecrawld kan worden.

71. Diepe interne links: interne links zijn een essentieel deel van je SEO op de pagina. Kwalitatieve interne links zorgen voor een hogere ranking. Zorg ervoor dat je vaak linkt naar relevante pagina’s en artikelen op je blog.

72. Verbeter je headlines: weet je wat voor impact een headline heeft op het verkeer op je blog? Volgens Copyblogger lezen 8 van de 10 mensen je headline, en maar 2 van de 10 mensen leest de inhoud. Daarom is het belangrijk om goede headlines te schrijven en hier veel energie in te steken.

73. Activeer trackbacks op je blog: elke keer als je een artikel publiceer op een blog die wordt gehost op WordPress dan geeft het je de mogelijkheid om trackbacks te activeren. Een trackback is een automatisch bericht die elke website ontvangt als je naar die website linkt. Als ze dit toestaan dan kan je link ook in de reacties op die website worden geplaatst. Als je naar top blogs linkt in je artikel en dat blog heeft ook trackbacks geactiveerd, dan zal een link naar je artikel in hun reacties verschijnen.

74. Link naar veel bronnen met autoriteit: Google gebruikt veel factoren voor het ranken van websites. Zo ook hoeveel links er zijn naar een website. Weinig mensen weten dat Google je ook rankt op basis van naar hoe veel mensen je linkt. Als je constant linkt naar websites met autoriteit en bronnen die relevant zijn voor jouw niche, dan denk google dat je een goede bron bent met autoriteit in jouw niche. Hierdoor krijg je een hogere ranking en meer verkeer.

75. Nodig andere uit om als gast te posten op je blog: gast bloggen op andere blogs is een goede manier om verkeer op je blog te krijgen. Maar andere uitnodigen om te posten op je blog kan net zo goed werken. Nodig dus andere uit om te schrijven voor je blog, helemaal als ze een veel groter bereik hebben. Ze zullen dan hun gast blog delen met hun lezers wat weer meer verkeer voor jou oplevert.

76. Betaal mensen om voor je te schrijven: er zijn websites die lijsten publiceren met sites die schrijvers betalen. Deze lijsten krijgen gemiddeld 10.000 views per maand en honderden links wat ze een hoge autoriteit geeft. Door mensen te betalen voor het schrijven van artikelen voor je blog en vervolgens de eigenaren van deze lijsten vragen om je website erin te zetten kan je je verkeer verhogen en een backlink krijgen met hoge autoriteit.

77. Zorg voor incentives om mensen voor je te laten schrijven: een techniek om je verkeer te boosten is door incentives te plaatsen om meer bijdragen op je blog te krijgen. Of je ze nu betaalt of gast blogs accepteert, je krijgt meer verkeer wanneer je mensen compenseert wiens artikel het meest populair wordt op je blog of als het een bepaald aantal views krijgt in een maand. Hieronder een screenshot va hoe The Penny Hoarder het doet: 

78. Email mensen met lijsten van blogs die gast posts accepteren: er zijn honderden lijstjes met verschillende blogs die online gast posts accepteren. Veel van deze lijstjes worden gelezen door duizenden mensen per week. Als je gast posts accepteert op je blog, email dan de bloggers die lijstjes maken en vraag of ze je er bij willen zetten. Dit zorgt niet alleen voor meer verkeer en goede bijdragen aan je blog, maar ook voor een backlink met autoriteit wat kan helpen voor je zoekverkeer.

79. Luister naar je lezers: je zal zelf ook merken dat sommige van je artikelen grote hits zijn en dat andere totaal niet aanslaan. De reden hiervoor is vaak dat de vraag naar een bepaald onderwerp op dat moment hoog of laag is. Vraag je lezers welke onderwerpen ze het graagst willen lezen en maak artikelen op basis van waar op dat moment veel vraag naar is.

80. Analyseer het verkeer op je blog: het krijgen van succes ligt bij het identificeren van wat wel en niet werkt. Doe meer van het gene wat wel werkt en op het moment dat je merkt dat steeds meer mensen je blog lezen geef dan iets meer aandacht aan het verkeer om te zien welke inhoud de meeste views krijgt. Als je merkt dat er een trend is bij een bepaald onderwerp, schrijf dan meer over dit onderwerp om er zeker van te zijn dat je meer verkeer krijgt.

81. Denk aan de basis SEO: veel bloggers vergeten de basis van SEO en dit heeft een negatieve werking op hun blog. De meeste succesvolle bloggers krijgen 50% van hun verkeer via zoekmachines. Door SEO goed te gebruiken kan je in korte tijd je verkeer verdubbelen. Gebruik de juiste titel tags, een catchy beschrijving, een makkelijk navigeerbare site, etc. Dit kan leiden tot meer verkeer.

82. Schrijf voor de scanner: onderzoek toont aan dat internet gebruikers gemiddeld 28% van de woorden op een website leest. Met andere woorden; het hebben van lange artikelen is goed voor je ranking in zoekmachines maar zal er niet voor zorgen dat mensen meer lezen. Hoe meer mensen je content lezen, hoe meer het wordt gedeeld, des te meer verkeer je krijgt. Je moet dus je content eigenlijk schrijven voor scanners. Door het gebruik van headings, sub-headings, bold, italics, nummers en bullet points kan je je blog beter presenteren en makkelijker maken om te scannen.

83. Biedt alleen een deel van je feed aan, of pas je feed aan: als je eigenaar bent van een blog dan laat je waarschijnlijk mensen je blog lezen door het te plaatsen in een feed. Een goede manier om je verkeer te boosten is door maar deels een feed aan te bieden of door de feed aan te passen door een notitie of link naar je blog/artikel toe te voegen onder de feed. De voordelen hiervan zijn:
– Het zorgt ervoor dat lezers direct naar je blog komen, dit vergroot de kans dat ze het artikel delen wat voor meer verkeer zorgt.
– Je krijgt attributie wanneer je artikel door een website wordt gebruikt via je feed.

84. Gebruik afbeeldingen in al je blog posts: volgens onderzoek krijgen artikelen met afbeeldingen 94% meer views dan artikelen zonder afbeeldingen. Zorg ervoor dat elk artikel op je blog minimaal 1 relevante en aansprekende afbeelding heeft, dit zal je verkeer boosten.

85. Retweet oude artikelen: onderzoek laat zien dat maar 1,4% van je Twitter volgers interactie heeft met je tweet. De vraag is, wat gebeurd er met de overige 98,6% van je volgers en hoe krijg je hun aandacht? Het antwoord is door constant oude blog posts te retweeten. Veel succesvolle blogger delen hun oude artikelen, het is niet ongewoon om een blogger 30 tot 50 keer een artikel te zien delen in een paar maanden. Dit om er zeker van te zijn dat mensen die je bericht eerst niet hebben gezien, het later wel zien.

86. Weet wat de beste tijd is om te posten: onderzoek toont aan dat het succes van een virale campagne ook wordt beïnvloed door het moment dat de campagne wordt gestart. BuzzSumoheeft meer dan 100 miljoen artikelen geanalyseerd en kwam tot de conclusie dat de beste dag om een artikel te posten dinsdag is. Artikelen die op dinsdag worden gepubliceerd kregen tot 3 keer meer views dan artikelen die op zondag werden gepubliceerd. Zoek uit wat de beste tijd om te posten is voor jouw blog en gebruik deze kennis om je content effectief te promoten. 

87. Doe mee met bundel aanbiedingen om je bereik te vergroten: zo nu en dan zijn er events die voor een bepaalde tijd bundels met producten aanbieden met korting. Het tijdslimiet en de korting spreken heel veel mensen aan en duizenden mensen willen hier ook gebruik van maken. Als je een product hebt, neem dan contact op met deze organisatoren en vraag of ze je product willen toevoegen. Je vergoot zo je bereik en je cross-promoot elkaar ook.

88. Doe solo advertenties: een solo advertentie is een email nieuwsbrief die alleen een advertentie bevat. Als iemand een email verstuurd met daarin alleen een aanbeveling van je blog of product dan is het een solo advertentie. Solo advertenties kunnen een goed booster zijn voor blog verkeer. Zoek relevante bloggers in je niche met goed email lijsten en geef ze een vergoeding voor het sturen van jouw solo advertentie naar hun email lijst.

89. Haal voordeel uit lokale media: het online zijn en bloggen is tegenwoordig zo populair dat veel mensen de kracht van offline media onderschatten. Contacteer radio presentatoren, televisie presentatoren, lokale tijdschriften en kranten en vraag of ze een expert nodig hebben in waar jij goed in bent. Door het vele bloggen krijgen deze mensen minder vaak de vraag of dit mogelijk is waardoor de kans dat ze ja zeggen tegen jou groter is. Dit is natuurlijk een enorme boost voor je merk en verkeer op je blog.

90. Geef affiliates 100% van de winst op je producten: als je een product hebt is het veel makkelijker om verkeer op je blog te krijgen. Zoek invloedrijke bloggers met een grote blog en email lijst, vooral als ze geen product hebben, en biedt ze 100% van de winst aan voor het verkopen van je product. Zorg er wel voor dat alle koper zich aanmelden voor je email lijst. Dit is geen verlies want de mensen kennen nu je product en lezen je blog terwijl ze dat eerst helemaal niet zouden doen.

91. Verkoop je producten op promo sites met enorme korting: het lijkt misschien geen grote win situatie om je producten op een promo site te verkopen met enorme kortingen, maar het kan wel een win situatie worden als duizenden nieuwe mensen worden blootgesteld aan jouw product. Zoek sites die dit aanbieden en promoot je product met korting. Zorg dat mensen verplicht zich moeten aanmelden voor je email lijst voordat ze toegang krijgen tot het product.

92. Gebruik gratis promotie van e-book platformen om je bereik te boosten: als je een e-book verkoopt kan je ook gebruik maken van promoties van e-book platformen om een boost te geven aan je email lijst. Tristan King kreeg het voor elkaar om 600% meer downloads te krijgen van zijn e-book door gebruik te maken van Kindle’s KDP e-book promotie systeem. 

93. Gebruik hashtags om je artikelen te promoten op social media: je kan het aantal lezers verhogen door #hashtags te gebruiken wanneer je je artikel promoot op social media. Door het gebruiken van relevante hashtags maak je het mogelijk om mensen je content te laten ontdekken. Je kan ook profiteren van een hashtag die op het moment dat je hem gebruikt trending wordt.

94. Stuur je blog naar blog/website startpagina’s: het is niet zo effectief meer als eerst, maar je kan een paar van je artikelen herschrijven en opsturen naar startpagina’s. Door genoemd te worden in deze lijsten zul je meer verkeer krijgen op je blog. Op linkdirectoryoverzicht.nl vindt je een lijst met link directories waar je jouw blog naar kan sturen.

95. Herschrijf sommige van je artikelen en post ze op artikel directories: artikel directories zijn niet meer zo effectief, maar je kan in een korte tijd je artikelen herschrijven en deze verspreiden naar artikel directories. Zorg er wel voor dat je links naar je blog verwerkt in deze artikelen.

96. Zoek de beste community en Q&A sites in je niche en doe regelmatig mee: sites zoals QuoraYahoo! Answers en andere niche specifieke communities en Q&A sites kunnen een goed bron voor verkeer zijn. Doe mee in relevante en populaire discussies en voeg soms een link naar je blog toe. 

97. Zorg dat je blog voorkomt in Google News: door onderdeel te zijn van Google News kan je veel meer verkeer krijgen op je blog. Voornamelijk wanneer je als eerste een artikel publiceert over een groot event. Als je nieuws gerelateerde content publiceert zorg er dan voor dat je je aanmeldt bij Google News.

98. Vertaal je blog in andere talen: het vertalen van je blog in een andere taal is een minder bekende maar effectieve manier voor het boosten van verkeer op je blog. Dit werkt omdat de vertaalde versie van je blog zullen ranken in de land specifieke zoek resultaten. Neil Patel zag dat hij 47% meer verkeer kreeg door zijn blog in 82 talen te vertalen. Het vertalen kostte hem niets want hij maakte gebruik van de Transposh plugin. 

99. Ontwerp een app voor je blog: maak een app voor je blog en stuur deze naar Google store en Apple store. Nodig je lezers uit om de app te downloaden en feature je app op relevante app sites. Als meer mensen je app downloaden dan zal Google het aan meer lezers laten zien en dit is positief voor het verkeer op je blog.

100. Organiseer events in je omgeving en vertel de aanwezigen om je blog te bezoeken: organiseer offline educatieve events in je omgeving in samenwerking met scholen, kerken en communities. Zorg dat je events entertainend en leerzaam zijn, nodig de aanwezigen uit om je blog te lezen.

101. Creëer een enquête over de industrie en maak de resultaten openbaar: nodig je lezers uit om een enquête in te vullen over onderwerpen in je niche. Publiceer de resultaten en maak er een infographic van. Email de bloggers in je niche om ze te laten weten dat je deze resultaten hebt en vraag of ze er over willen schrijven.

102. BONUS: maak je website sneller: onderzoek heeft aangetoond dat het hebben van 1 seconde vertraging met het laden van een website resulteert in een verlies van 7% in conversie. Langzame websites kosten de Amerikaanse e-commerce website 500 miljard dollar per jaar. Niet alleen dit is erg maar je verliest ook nog eens 40% van de bezoekers van je website als het langer dan 3 seconden duur om een pagina te laden. Als je website langzaam is dan ben je dus al de helft van je bezoekers kwijt. Maak je website sneller en zie het verkeer op je website stijgen.

Welke andere technieken heb jij voor het promoten van een blog of het krijgen van meer verkeer? Deel het met ons in de reacties! 

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben met het schrijven/maken/promoten van je blog neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!

 Karen van startbloggingonline.com gaf ons toestemming om dit artikel te vertalen.