Instagram Shopping: winkelen op Instagram

Google en Facebook hebben de online branche in hun wurggreep. Toch kan op een andere gratis manier worden geadverteerd namelijk: Instagram Shopping. Instagram shopping is winkelen op Instagram, is de nieuwe trend van 2018. Voorbij zijn de dagen waarop bedrijven mensen terug moeten wijzen naar hun ‘link in bio’. Het integreren van Instagram Shopping in uw sociale strategie is een eenvoudige en optimale oplossing voor bedrijven om toegang te krijgen tot nieuwe en grotere doelgroepen. Hiernaast is Instagram Shopping ook heel gunstig om de verkoop te stimuleren en uiteindelijk de groei te stimuleren.

Instagram Shopping geeft enorme boost

Elke dag openen meer dan 500 miljoen Instagram-gebruikers het platform via hun digitale apparaten om de dagelijkse momenten van het leven te delen. Hiernaast worden ze geïnspireerd door anderen om hen heen. Hoewel het platform voor het eerst werd gezien als een online bestemming om met vrienden te socializen, is het snel gegroeid tot een breed scala aan gebruikers en inhoud. Inclusief merken, ervaringen en producten. Tegenwoordig is Instagram nu een bron om nieuwe producten van interessante bedrijven te ontdekken. En met de nieuwste ontwikkeling – winkelen op Instagram – nu een realiteit is, is de klantreis verandert. Van browsen naar kopen voor klanten is nu mogelijk zonder ooit de app Instagram te hoeven verlaten.

Gecombineerd met de exponentiële groei van mobiel winkelen, hebben de Nederlandse winkeliers steeds meer mogelijkheden om nieuwe klanten te bereiken. Evenals hun sociale content aanzienlijk te delen om meer verkopen online te genereren.

Het is een enorm goed moment voor Nederlandse winkeliers om hierop in te spelen. Degenen die geen gebruik maken van Instagram Shopping lopen het risico om potentiële verkopen te verliezen en worden ingehaald door concurrenten die hier wel gebruik van maken. En omdat Amazon elke dag zijn positie op de markt verstevigt, zijn dit kansen die online retailers niet kunnen missen.

Hier volgen een paar tips om uw winkel op Instagram te starten en het beste uit het platform te halen om uw online bedrijf te laten groeien.

1.      Het integreren van uw webshop met Instagram

Eerst en vooral moet u controleren of het platform dat uw online winkel host, een naadloze integratie biedt met het Instagram-kanaal van uw winkel. Nadat dit is bevestigd, bepaalt u of het ook de functie voor winkelen op Instagram ondersteunt. Dit kan waarschijnlijk worden gevonden via het back-endsysteem van uw platform. Met een paar eenvoudige klikken maken platforms zoals BigCommerce het gemakkelijk voor verkopers om aan de slag te gaan met sociale verkopen op Instagram.

2.      Verbind uw catalogus met uw zakelijke Instagram-profiel

Instagram gebruikt uw Facebook Shop-catalogus om producten te vinden en te taggen in winkelposten. Met 80 procent van de Instagram-gebruikers die inloggen om een ​​zakelijk account te volgen en 60 procent geeft aan dat ze het platform gebruiken om nieuwe producten te ontdekken, is het van cruciaal belang om je catalogus te koppelen aan de producten die worden weergegeven op je Instagram-feed, zodat klanten kunnen browsen. Op dit moment staat Instagram toe om tot vijf producten per bericht te taggen en maximaal 20 producten in een post met meerdere afbeeldingen. Met een snelle vingerklik op een enkele post kunnen klanten productdetails bekijken en direct ‘Nu winkelen’ in uw winkel. Het integreren van winkelposten in uw bedrijfsprofiel wordt een moeiteloze manier om uw producten op de markt te brengen, zodat uw bedrijf nieuwe conversies kan genereren, klantenbinding kan verhogen en meer verkopen online en consumenten de naadloze sociale winkelervaring kan bieden die zij wensen.

3.      Breng uw producten onder de aandacht in uw berichten

Eerder dit jaar zag Kirsty Withers, oprichter van Incy Interiors, onmiddellijk de online verkoop van winkelposten nadat hij deelnam aan een proefperiode van twee weken. Dit toont aan hoe het sociale platform een ​​meer betrokken winkelervaring kan genereren. Om een ​​geëngageerde community te behouden, moet u ervoor zorgen dat uw winkelbare inhoud het verhaal deelt dat u aan uw klanten wilt vertellen, en laat zien waarvoor uw bedrijf staat.

4.      Personaliseer de winkelervaring

Shoppable posts kunnen niet op zichzelf staan. Om echte, duurzame klanten vast te leggen, kunt u overwegen uw publiek up-to-date te houden met nieuwe productreleases, posts achter de schermen te delen en een kijkje te nemen naar wat uw bedrijf momenteel aan het doen is. Door authentiek en transparant te zijn, verheft u de klantervaring met uw merk. Het cultiveren van deze relatie laat zien dat u om uw klant geeft en begrijpt.

5.      Analyseer uw resultaten

Het is niet alleen gunstig voor uw webshop om Instagram Shopping op Instagram-integratie te ondersteunen, maar bedrijfseigenaren moeten ook overwegen te investeren in analytische hulpmiddelen om de interesses en zakelijke prestaties van klanten te volgen met Instagram Shopping. Sommige platforms hebben deze al geïntegreerd, of u kunt overwegen om elders te kijken. Binnen de eerste 5 maanden na de lancering van Instagram Shopping zagen BigCommerce-verkopers die de functie gebruikten 50% meer Instagram verwijzingsverkeer naar hun website. U kunt nu elk detail bijhouden van vertoningen, bereiken, vind-ik-leuks en opmerkingen en opslaan gerelateerd aan het bericht. Na de doorklikgegevens kunnen bedrijven ook zien hoe vaak productgegevens zijn afgenomen en hoe vaak klanten toegang hebben gekregen tot de aankoop. Deze gegevens zijn belangrijk voor het begrijpen van de populariteit van producten en waarin u moet blijven investeren, zeker nu de online bestedingen blijven groeien!

Bron: Dynamic Business