Zoekmachine optimalisatie gratis tips

Zoekmachine optimalisatie gratis tips door RTM Business. Met aanbieden van waardevolle inhoud en een uitstekende website zijn cruciaal voor PR- en marketinginspanningen, maar dat geldt ook voor strategieën die consumenten ertoe aanzetten te klikken.

Zoekmachinemarketing, ook wel bekend als betaalde zoekadvertenties of pay-per-click-inspanningen, kan marketing managers helpen de aandacht van consumenten te trekken en uw organisatie of klant te helpen op te vallen bij uw potentiele klanten die op zoek zijn naar een oplossing. Overweeg deze drie punten voor succesvolle zoekmachine marketinginspanningen:

1. Kies keywords zorgvuldig

Sherman Standberry, mede-oprichter en chief operating officer van Lyfe Marketing, zegt dat de beste strategie van PR en marketingprofessionals om bezoekers in klanten om te zetten, is “bieden op zoekwoorden met een hoge intentie” die relevant zijn voor de producten en services van uw organisatie.

Short tail keywords of long tail keywors worden als ‘hoge intentie’ beschouwd wanneer ze aangeven dat de persoon die zoekt een grote kans maakt om een ​​transactie uit te voeren – of dat nu is om iets te kopen of om informatie te vragen over producten en services die waarschijnlijk tot een verkoop leiden. Deze zoekwoorden met een hoge intentie maken deel uit van “transactionele” zoekopdrachten.

Online zoekopdrachten om artikelen voor in huis te kopen, een offerte voor een autoverzekering te krijgen of om erachter te komen wat de prijs van een abonnementsservice is, zijn transactioneel en die zoekwoorden en zinsdelen bevatten termen met een hoge intentie, dit betekent dat de persoon snel kan handelen.

Zoekopdrachten met informatie (waarin mensen zoeken naar antwoorden op een webpagina of om een ​​bepaalde website te vinden) bevatten daarentegen zoekwoorden met een lage intentie.

Hulpprogramma’s voor het vinden van zoekwoorden

Standberry zegt:

Gebruik een geavanceerde hulpprogramma voor zoekwoorden, zoals SEMRush, om zoekwoorden en concurrenten te analyseren om aan te geven wat de beste past bij uw bedrijf. Nadat u deze zoekwoorden heeft geselecteerd, installeert u het bijhouden van conversies om het aantal conversies bij te houden dat u ontvangt van specifieke advertenties en zoekwoorden. Terwijl uw advertenties worden weergegeven, moet u goed presterende combinaties van advertenties en zoekwoorden kunnen identificeren die meer conversies genereren dan andere.

Christoph Trappe, auteur, spreker en directeur van content voor Stamats Business Media, beveelt aan om de “voor de hand liggende” zoekwoorden en sleutelzinnen waarop uw concurrenten al bieden over te slaan. Het gebruik van iets minder populaire zoekwoorden kan u een grotere klap geven voor uw budget.

Trappe zegt:

… [I] n de digitale wereld zijn er vaak veel extra zoekwoorden die voor hen veel minder concurrentie hebben. Ga achter hen aan. Stel dat uw branche drie zoekwoorden heeft waar iedereen op let, maar de volgende zeven hebben veel minder concurrentie (maar kunnen nog steeds goede bedrijfsresultaten opleveren). Probeer deze zoekwoorden te achterhalen gaan en maximaliseer uw budgetten op die manier.

2.Zorg voor een uitstekende website-ervaring

De consument ertoe brengen om uw website te bezoeken is niet het einde van uw werk. U moet bezoekers overtuigen om tijd door te brengen op uw website – en hun bezoek beëindigen met een transactie.

Paul Hunter, marketingmanager van Liberty Marketing, zegt dat marketingmanagers moeten overwegen hoe ze consumenten kunnen helpen via de marketing- en verkooptrechter. U kunt dit doen door de gebruikersinterface van uw website of de algemene gebruikerservaring te verbeteren, door uw website en remarketingadvertenties te optimaliseren.

“De reden dat deze methoden goed werken, is omdat je gebruikers helpt die je product al hebben ontdekt en die interesse hebben getoond door je door de site te verplaatsen of items aan het winkelmandje toe te voegen,” zegt Hunter. “Het is eenvoudiger om geïnteresseerde gebruikers te converteren dan die gebruikers die nog in ontdekkingsstadia verkeren.”

Liam Solomon, marketingleider bij Lovethesales.com, echoot Hull en zegt dat het optimaliseren van uw website u kan helpen beter te scoren in de zoekresultaten, wat uiteindelijk uw ROI verhoogt en helpt uw ​​zoekmachine marketinginspanningen succesvol te maken.

Solomon zegt:

Paginasnelheid heeft een grote invloed op uw vermogen om te rangschikken, vooral gezien de recente toevoeging van de mobiele index door Google. Bij het creëren van inhoud op de site, is het erg belangrijk om de bestandsgrootte van het beeld te optimaliseren om het zo klein mogelijk te houden en toch de helderheid te behouden. Als u dit vergeet, heeft dit een aanzienlijke invloed op uw paginasnelheid en de rangorde van die pagina.

3. Meet je inspanningen

Als je de ROI van je zoekmachine-marketing wilt verhogen, zegt Stanberry dat je de tijd moet investeren in het actief beheren en analyseren van je prestaties.

Hij zegt:

Veel SEM-managers hebben een ‘set it and forget it’-mentaliteit tegenover SEM en slagen er niet in hun campagne voor conversies te optimaliseren. Om succes te zien, moeten brandmanagers zorgvuldig onderzoek doen, A / B splitsen meerdere reeksen advertenties en zoekwoorden splitsen en gebruikmaken van tactieken zoals remarketing om de succespercentages te verhogen.

Hunter stelt voor om uw doelen te bepalen en vervolgens Google Analytics en Google Ads te gebruiken om uw succes te benchmarken.

“Zodra doelen zijn vastgesteld, gebruikt u een specifieke set KPI’s voor succespercentages”, zegt Hunter. “Als merkbekendheid bijvoorbeeld het belangrijkste doel is, focus dan op het aantal vertoningen en klikken.”

Stuart Cooke, freelance SEO-consultant bij Pinnacle SEO, zegt dat het van cruciaal belang is om vast te stellen welke pagina’s bezoekers naar klanten converteren, zodat u online verkeer naar die pagina’s kunt leiden en degenen die achterblijven, kunt verbeteren.

Cooke zegt:

De beste manier om SEM-inspanningen te meten, is om u te richten op het aantal conversies waaraan uw campagnes hebben bijgedragen. Hoewel cijfers zoals rankings en verkeer belangrijke factoren kunnen zijn voor succes, kunnen ze nog steeds misleidend zijn, omdat het rangschikken van de verkeerde zoekwoorden en het vergroten van het verkeer naar minder presterende pagina’s niet het

Zoekmachine optimalisatie gratis tips door RTM Business

Zoekmachine optimalisatie is erg belangrijk. De voordelen hiervan zijn:

  • Gratis website- en webshopbezoekers
  • Een hogere positie zorgt voor meer kliks naar je website of webshop
  • Een hoge ranking zorgt dat je vaker in de zoekresultaten getoond wordt bij relevante zoekopdrachten
  • Websitestructuur wordt door SEO overzichtelijker voor zoekmachines en website bezoekers
  • Een betrouwbare website of webshop
  • Minder websitebezoek naar de website van je concurrent
  • Zelf toevoegen van teksten heeft grote impact op je online vindbaarheid

RTM Business helpt u graag met zoekmachine optimalisatie. Meer informatie? Neem snel contact met ons op!

Bron: PRdaily