De grootste inkomstenbron van Google is advertenties. Google heeft hiervoor verschillende tools ontwikkelt waarmee ze bedrijven mogelijkheid geven om advertenties zelfstandig te plaatsen. Deze tools zijn vanaf 24 juli samengevoegd in drie producten: Google Ads, Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

 

 

Google voegt marketingmogelijkheden samen in drie producten

Google AdWords werd 18 jaar geleden gelanceerd. Sindsdien is er veel veranderd. Deskop is overgaan op mobiel, want mobiel is nu een groot deel van ons dagelijks leven. Mensen schakelen snel over van zoeken naar producten, naar video’s kijken en bladeren door inhoud. Als gevolg hiervan hebben marketeers meer mogelijkheden om consumenten te bereiken via verschillende kanalen. Door de jaren heen zijn Google-advertenties geëvolueerd van het helpen van marketeers om contact te maken met mensen via Google zoeken, naar hen te helpen bij elke stap van de klantreis door middel van tekst, video, en weergave.

Daarom introduceert Google tegenwoordig eenvoudigere oplossingen voor onze advertentieproducten: Google Ads, Google Marketing Platform en Google Ad Manager. Met deze nieuwe merken kunnen adverteerders van elke omvang de juiste oplossingen voor hun bedrijf kiezen. Hierdoor zal het voor hen nog gemakkelijker worden waardevolle en betrouwbare advertenties en de juiste ervaringen voor consumenten op verschillende apparaten en kanalen aan te bieden.

Google Ads

Veel mensen kennen Google Adwords. En als u een zelfstandig ondernemer bent, is de kans groot dat u Google Adwords weleens hebt ingezet voor uw bedrijf. Google Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee u uw advertentie in Google kunt laten verschijnen in de lijst met “gesponsorde koppelingen” of “advertenties”. Vanaf 24 juli zal Google Adwords plaats maken voor Google Ads. Als onderdeel van deze wijziging brengt Google nieuwe oplossingen uit die adverteerders helpen aan de slag te gaan met Google Ads en meer samenwerking tussen teams stimuleren.

Voornamelijk voor kleine bedrijven introduceert Google een nieuw campagnetype in Google Ads waarmee u gemakkelijker dan ooit kunt beginnen met online adverteren. Ook zal machine learning worden geïntroduceerd om de effectiviteit te verhogen. Nieuwsgierig geworden? Lees snel over het nieuwe Google Adwords!

Google Marketing Platform

Google Marketing Platform helpt marketeers hun doelen te bereiken door voort te bouwen op bestaande integraties tussen de Google Analytics 360 Suite en DoubleClick Digital Marketing. Het platform helpt marketeers bij het plannen, kopen, meten en optimaliseren van digitale media en klantervaringen op één plek. Ga voor meer informatie naar het Google Marketing Platform-blog.

Als onderdeel van Google Marketing Platform kondigt Google, Display & Video 360 aan. Display & Video 360 biedt functies van DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio en Audience Center om creatieve, bureau- en mediateams samen te laten werken en advertentiecampagnes uit te voeren allemaal tegelijk op één plek.

Google Ad Manager

Google heeft de afgelopen drie jaar gewerkt aan het samenbrengen van DoubleClick for Publishers (DFF) en DoubleClick onder een nieuwe naam: Google Ad Manager. Dit is een soort marktplaats voor advertenties. Meer weten? Lees het Google Ad Manager blog.

Specialist in Google Ads

RTM Business is een gecertificeerd Google Partner en we zijn een specialist op het gebied van Google Ads. Wij zorgen ervoor dat we het maximale rendement uit Google Ads halen. Wij zorgen voor meer (relevant) verkeer en voor meer conversies op uw website. We leggen u graag uit over onze aanpak op het gebied van SEA, lees meer op SEA Consultancy. Neem vrijblijvend contact op met ons!