Online trends: vergroot de omzet van uw eigen webshop!

Online trends e-commerce

20/07/2018

Recente online trends in e-commerce

De online bestedingen groeien: Als u het succes van uw eigen webshop wilt vergroten, weet u hoe belangrijk het is om online trends te volgen op dit gebied. De e-commerce-sector is voortdurend aan het evolueren. De beste theorieën uit het verleden , of zelfs een paar maanden geleden, zijn vandaag zo verouderd dat ze compleet nutteloos of zelfs schadelijk zijn. Dit maakt het zo belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste online trends op het gebied van e-commerce.

Slimme ondernemers weten hoe belangrijk het is om opkomende online trends te volgen. Het is van cruciaal belang om te leren hoe u het goede van het slechte kunt onderscheiden, om te weten welke theorie daadwerkelijk zal slagen of welke theorie een flop kan zijn. Dit is wat u moet weten over de belangrijkste online shoppingtrends van vandaag en hoe het volgen van deze online trends de toekomst van uw eigen webshop kan verbeteren:

Website mobiel vriendelijk maken

De mobiele revolutie is in volle gang. Gebruikers spenderen steeds meer tijd aan internetten via hun mobiele apparaten. Tegenwoordig is het echter niet genoeg om een ​​mobielvriendelijke website te hebben. De mobiel centraal is de nieuwe trend, waarbij het gaat om het bouwen van websites of apps met mobiele apparaten als primair toegangsapparaat. Gebruiksvriendelijk navigeren en, belangrijker nog, uitcheckervaringen zijn een integraal onderdeel van het houden van de interesse van klanten, en deze trend zal alleen maar toenemen in de toekomst. De mobiele winkelbeleving is het ook wel het nieuwe winkelen.mobielvriendelijke webiste

Verbeterde toegang tot de beste deals

Omdat het aantal webshops constant groeit, kan het een frustrerende ervaring worden om de beste deal te vinden. Zelfs winkelen voor een specifiek product kan ertoe leiden dat een consument urenlang de ene site na de andere bezoekt om de beste prijs of de aantrekkelijkste verzendopties te vinden. Het proces kan erg ontmoedigend zijn.

Daarom heeft de e-commerce-sector gereageerd door prijs- en productgegevens te centraliseren via websites met kortingsservices. Een site als Best Deals Today verkoopt bijvoorbeeld niet direct, maar verzamelt productprijzen op een groot aantal verschillende e-commerceplatformen. Of een product te koop is op Amazon of eBay of zelfs via een fysieke winkel als Walmart, maakt het gemakkelijk om de meest indrukwekkende deals over verschillende productsoorten te bekijken.

Versterking van de invloed van sociale media op de verkoop

Banner- en tekstadvertenties op websites en pagina’s met zoekmachine-resultaten maken traditioneel deel uit van het marketingbudget voor alle e-commercebedrijven. Webshops zijn echter al geruime tijd af van traditionele online marketinginspanningen. Social media-invloed, een veel meer organische benadering van online marketing, begint in plaats daarvan een toenemend marktaandeel te claimen.

Hoe groot is de toename? Alleen al in 2014 steeg de ontdekking van e-commerce producten en diensten via sociale media met een verbazingwekkende 202 procent. Deze trend is geleidelijk gaan groeien, wat heeft geleid tot invloed van de sociale media als integraal onderdeel van elk marketingplan. Dit betekent dat webshop moeten investeren in gerichte advertentie-inspanningen op platforms zoals Facebook om de door hen gekozen doelgroep te bereiken of om samen te werken met een influencer voor sociale media die uw site aan een breed publiek zal promoten. Maakt u ook al gebruik van WhatsApp Bussiness?Versterking van de invloed van sociale media op beïnvloeding van de verkoop

Bereik uitbreiden naar internationale klanten

Naarmate technologie en infrastructuur wereldwijd verder evolueert, hebben een toenemend aantal webshops hun bereik uitgebreid naar internationale klanten. Nielsen ontdekte zelfs dat 57 procent van de online shoppers in 2015 alleen al één aankoop van een internationale bron had gedaan.

Met andere woorden, uitbreiding van de geopolitieke grenzen van uw e-commerce-activiteiten biedt u een grote toename van potentiële klanten. Het vergt natuurlijk enige voorbereiding van uw kant. Internationale verzend- en betalingsverwerkingsvereisten zullen een paar lagen van complexiteit toevoegen aan uw webshop, net zoals het bieden van moedertaalondersteuning voor specifieke regio’s. De toename van het verkoopvolume zal dit waarschijnlijk ruimschoots compenseren.

Toekomst is nu in opkomst

De toekomst van e-commerce beweert zichzelf terwijl we spreken. Het neemt de vorm aan van het aanbieden van betere mobielgerichte winkelervaringen door uw website mobiel vriendelijk te maken en het uitbreiden van uw bereik naar internationale markten. Het komt ook naar voren in het benutten van de kracht van sociale media of gewoon om het uw klanten gemakkelijker te maken om de beste deal te vinden voor wat ze zoeken. De opmars naar vooruitgang gaat door en daarmee zullen er altijd nieuwe en opkomende online trends zijn die zullen helpen bij het vormgeven van de stand van de e-commerce.

RTM Business snapt dat een online succes voor uw webshop lastig is. Wij willen daar graag een helpende hand in zijn. Neem vrijblijvend contact op, zodat we van u webshop een succes kunnen maken!

Mogelijk ook interessant voor u: