Nieuw: Zoekresultaten op basis van fysieke locatie

Google is altijd bezig met het verbeteren van de zoekresultaten om haar gebruikers de beste opties te geven. In 2018 wil Google het alweer anders aanpakken. Vanaf nu laat Google u alleen zoekresultaten zien die aansluiten op de locatie waar u zich op dat moment bevindt.

Zoekresultaten gebaseerd op fysieke locatie van de gebruiker

Wanneer u zich in Nederland bevindt, zal er na het intypen van 'google.com' direct verwezen worden naar 'google.nl'. Hierbij zullen de zoekresultaten ook aangepast worden op de precieze locatie waar u zich op dat moment bevindt.

Stel: U bent op zoek naar een paraplu en de gemiddelde prijs hiervan. Dan laat Google u direct winkels in de buurt zien, ook al had u misschien niet de intentie om direct een (of meerdere) winkel(s) op te zoeken.

Wat betekent dat voor u en uw website?

Dit betekent dat lokale zoekresultaten nog belangrijker worden voor uw website of webshop. Heeft u producten of diensten die u in een specifieke regio wilt aanbieden? Zorg er dan voor dat dit duidelijk is op de website. Onder andere door relevante content te schrijven waarin duidelijk wordt dat de dienst of het product beschikbaar is in een bepaalde regio of stad. Let daarbij ook op uw adres-gegevens op de website en laat uw Google Mijn Bedrijf profiel hier op aansluiten.

Voor websites of webshops die in meerdere landen werkzaam zijn, is een meertalige website van belang. In elke taal moet er dan relevante content aangeboden worden waarin duidelijk wordt dat het product of de dienst in een specifiek land beschikbaar is. Het belang van SEO en klantvriendelijke content wordt daarbij dus verder benadrukt.

Hulp nodig met de vindbaarheid van uw website of webshop? Neem vrijblijvend contact op met ons; wij helpen u graag!

Comments are closed.