Adidas legt focus op e-commerce

Adidas is al jaren een grote naam in de sportkleding branche. Recentelijk heeft de Adidas Group besloten om de strategie te veranderen. Ze gaan de focus van hun marketingstrategie op online leggen, om de groei van hun e-commerce te versnellen. Tv reclames zullen we niet meer zien van Adidas.

Waarom stoppen met tv reclames?

Het merk heeft besloten te stoppen met tv reclames, omdat deze reclames hun doelgroep niet bereiken. Hun doelgroep bestaat voornamelijk uit jonge mensen en die zijn niet meer voor de tv te vinden. Die zijn online te vinden op mobiele en andere digitale media. Deze stap die Adidas neemt is onderdeel van een slimme strategie. Door de focus op online marketing te verleggen hopen ze hun e-commerce omzet te viervoudigen.

Belang van online voor Adidas

Vorig jaar realiseerde Adidas een kleine 5% van de omzet via online verkopen. Dit was goed voor een miljard euro omzet. Het plan is om hier vier miljard euro van te maken in 2020. De e-commerceomzet was al aan het groeien, nu willen ze de groei versnellen.

Moet de focus in de retail altijd op e-commerce liggen?

Adidas neemt een strategische stap door te focussen op online marketing en retail. Hier hebben ze goed over nagedacht. Een doordachte strategie blijft de grondslag van succes in de retail. Het begint met weten waar de doelgroep zich bevindt en hoe die het beste bereikt kan worden. Dat neemt niet weg dat consumenten steeds meer online kopen. Een goede online strategie is daarom nooit weg. Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een goede online strategie? Of wilt u uw online succes vergroten? RTM Business heeft kennis en ervaring. Wij adviseren en helpen u graag met online strategie! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend eerste gesprek.

Comments are closed.