WhatsApp Business: Hoe het jouw bedrijf kan ondersteunen!

WhatsApp Business

06/11/2017

WhatsApp Business: Hoe het jouw bedrijf kan ondersteunen!

by RTM Business | Nieuws

De samenwerking tussen bedrijven en social media is tegenwoordig erg belangrijk. Hoe sneller deze communicatie is hoe beter, WhatsApp Business is daar het ideale voorbeeld van. Wilt u weten wat WhatsApp Business voor uw bedrijf kan betekenen? Lees dan snel verder!

Wat is WhatsApp Business?

WhatsApp is de meest gedownloade app van de wereld, dit is natuurlijk niet voor niets. De snelheid en het gemak in communicatie zijn nergens beter dan op WhatsApp. Sinds de overname van het platform door Facebook in 2014 heeft het chatplatform meerdere vormen aangenomen. De belangrijkste ontwikkeling die hieruit is gekomen is WhatsApp business. Deze nieuwe versie van WhatsApp is in het leven geroepen o.a. voor het versoepelen en versnellen van de klantenservice voor zowel grote, middelgrote als kleine bedrijven. Maar hoe biedt WhatsApp een klantenservice platform aan en wat maakt deze beter dan de klantenservices via de mail, Twitter en Facebook Messenger? Dat leggen we u natuurlijk graag uit.

WhatsApp was lange tijd alleen te gebruiken voor privégesprekken, maar WhatsApp Business gaat hier verandering in brengen. Privénummers kunnen nu ook gebruikmaken van WhatsApp. Ook komt er een aparte applicatie voor WhatsApp Business, zodat u uw werk en privé gescheiden kunt houden.

WhatsApp Business app

In deze WhatsApp Business app krijgt u ook andere profielopties. Zo kunt u een beschrijving van uw bedrijf en een link naar uw website toevoegen. De informatie wordt vervolgens door WhatsApp geverifieerd. Zie de video Hieronder voor verdere uitleg over de profielopties van WhatsApp Business.

Bron: WhatsApp 

WhatsApp Business is niet alleen een perfect platform voor de klantenservice van uw bedrijf. De zakelijke versie van WhatsApp biedt u ook handige statistieken. Hierin kunt u onder andere zien hoeveel berichten er zijn verzonden, bezorgd en gelezen en nog veel meer. Met deze cijfers kunt u de klantenservice van uw organisatie via WhatsApp blijven verbeteren!

Waarom WhatsApp Business?

WhatsApp business kan op meerdere manieren ingezet worden. Iedere manier heeft zijn eigen voordelen. Hier volgen een aantal redenen waarom WhatsApp Business het ideale systeem is voor uw bedrijf.

  • Snelheid
    • WhatsApp is van zichzelf een snel platform, het is gemakkelijk om even snel een appje te sturen in vergelijking met een mail. De snelheid van Whatsapp bevordert de klanttevredenheid.
  • Persoonlijk
    • Klanten zijn inmiddels bekend met automatische mails. Dit is niet geschikt voor elke doelgroep. Via WhatsApp zijn de gesprekken een stuk persoonlijker, je ziet wanneer er wordt getypt en een kleine smiley of persoonlijke touch aan een Whatsapp bericht bevorderen de klantervaring.
  • Laagdrempelig
    • Uit onderzoek blijkt dat het gebruikmaken van WhatsApp Business steeds populairder wordt door de laagdrempeligheid van het platform. Even snel een appje sturen is voor de klant een stuk gemakkelijke dan in een chatbox wachten op een reactie of een nette mail typen naar een bedrijf. Ook bellen naar de klantenservice wordt vaak als een drempel gezien door klanten.
  • Automatisering
    • WhatsApp Business automatiseren kan ook. Dit is vooral handig voor grote bedrijven, om een groot deel van de klanten te helpen bij algemene vragen. Er kan dan snel tot de kern van het probleem van de klant gekomen worden, waarna later eventueel het probleem persoonlijk behandeld kan worden.

Aan de slag met WhatsApp business?

Wilt u zelf WhatsApp Business gaan toepassen voor uw bedrijf? Wij staan altijd paraat om u op weg te helpen. Voor andere vragen kunt u ook altijd contact met ons opnemen!

Mogelijk ook interessant voor u: