Facebook update: dit is wat er gaat gebeuren

Facebook heeft onlangs aangekondigd een grote update door te willen voeren. Natuurlijk hoort er bij een nieuwe update ook een aantal gevolgen. Wij leggen u uit wat u, als bedrijf, kan verwachten van de Facebook update!

Facebook update: benadelen van pagina's

Mark Zuckerberg, oprichter van Facebook, heeft in een uitgebreide post uitgelegd dat hij de focus weer op familie en vrienden wil richten. Dat is immers waarom Facebook is opgezet. De posts van familie en vrienden gaat dus voor, waardoor er (veel) minder plek is voor de content van bedrijven. Schrik dus niet wanneer u het bereik van uw posts de komende periode ziet dalen. Dit komt door de veranderingen.

De interactie aangaan om gezien te worden

Een van de weinige manieren om nog gezien te worden in de tijdlijn van gebruikers, is het zorgen voor interactie op uw content. Door veel interactie, en dus reuring te creëren, zal Facebook voorrang geven aan uw content.

Een afbeelding of video doet het al jaren erg goed. Maar zelfs dit is niet meer genoeg. Zorg dat het de doelgroep echt aanspreekt en ervoor zorgt dat ze de content willen delen. Vragen om likes zal na de Facebook update afgestraft worden met minder zichtbaarheid in de timeline.

voorkeuren facebook update

Wat daarnaast nog werkt, is om je doelgroep te vragen haar voorkeuren aan te passen. Zo kunnen zij o.a. aangeven van wie/welke pagina zij content willen zien. Zo blijf je dus zichtbaar!

Focus niet alleen op Facebook

Facebook is ontzettend belangrijk, omdat je hiermee een grote groep potentiële klanten kunt bereiken. Maar zorg ervoor dat de focus niet alleen ligt bij Facebook ligt. Verdeel je aandacht (en tijd) over meerdere platformen. Zo werkt emailmarketing nog steeds erg goed. Daarbij is het belangrijk om te kijken naar de interesses van je doelgroep. Een mail is zo verwijderd, dus zorg dat je de aandacht weet te trekken.

Zou u graag meer willen weten over emailmarketing? Wij laten u graag zien dat wij de kennis en kunde in huis hebben om van uw email campagne(s) een succes te maken!

 

Comments are closed.