Goede website

Goede website

03/04/2013

Een goede website: een begrip dat veel vragen oproept!

Een goede website begin met doelen bepalen. Wat wilt u met uw website bereiken? En wie wilt u bereiken? Wilt u meer klanten/leden? Samen willen wij kijken welke meetbare en haalbare doelen wij kunnen bepalen. We willen in ieder geval altijd meer bezoekers, want daar begint het mee.

Relevante content

Voordat we over bezoekers kunnen spreken, dienen we met een goede website gevonden te worden in Google. Hierbij gaat het erom dat u relevante content biedt aan uw potentiële bezoekers. Content die volgens Google relevant is voor de zoekopdrachten van de zoeker en daarmee goed opgenomen wordt en op hoge posities terecht komt.

Uw website dient aan vele criteria te voldoen. Dit komt doordat we te maken hebben met het beïnvloeden van het “koopproces”. Om te beginnen dient de website doelgroepgericht te zijn en daarmee antwoord te geven op de vragen waar uw potentiële klanten mee rondlopen (daar zoeken ze immers naar in Google).

Informatie, communicatie en transactie

Bij een goede website (informatief, communicatief, transactie gericht) zorgen we ervoor dat de bezoeker die “geraakt” is, zich verder gaat informeren. Het is de bedoeling dat ze over gaan tot een conversie. Dit kan een aankoop zijn, maar het kan ook het invullen van een contactformulier zijn. Om dit proces optimaal te begeleiden, is een combinatie van een goed ontwerp, gebruikersvriendelijkheid en inhoud belangrijk. Daarnaast zijn er meerdere kanalen beschikbaar, zoals social media, om bezoekers naar uw goede website te trekken, om ze daar vervolgens vast te houden en in beweging te brengen.

Tekst website

Een goede website is..

Een goede website is populair. Dat wil zeggen dat er veel links van andere websites naar uw website verwijzen. Google ziet dit als bevestiging van de relevantie van uw website rond bepaalde onderwerpen. Hier ziet u tevens de tweede belangrijke toegevoegde waarde van social media. Namelijk het genereren van kwalitatieve links naar uw website.

Een goede website wordt continue gemeten en geoptimaliseerd. Om dit te kunnen doen, hebben we statistieken nodig die we op regelmatig basis analyseren en meenemen in een continue verbeterproces. We hebben niet alleen maar bezoekers, maar er wordt een deel ook daadwerkelijk klant/lid. Dit heet conversie. De conversieratio is het getal dat gaat bepalen hoe effectief uw website is. Een goede website vraagt initieel voldoende aandacht, maar zal op termijn veel meer opleveren en ook nog besparen op verkoop- en marketingkosten.

RTM Business helpt graag mee aan een goede website. De eerste stap is een website check, gevolgd met een website advies. Neem snel en vrijblijvend contact met ons op!

Mogelijk ook interessant voor u: